NY PÅ SPENST

ny på Spenst

Her finner du informasjon som ny medlem - Alt fra booking av gruppetrening til tips og råd.

Så gøy at du har valgt å bli medlem hos oss! Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig å komme i gang med gode treningsrutiner og har samlet nyttig informasjon til deg under. Ikke medlem ennå? Klikk på knappen nederst for å bli medlem idag - du får også tilgang til hundrevis av Online Trening-timer du kan trene hjemme i stua med våre beste instruktører.

Vi gleder oss til å vise deg hva vi har av treningsmuligheter og ikke mist hjelpe deg til å nå dine treningsmål. 

Vi vet det kan være litt skremmende å gå inn på et treningssenter for første gang.For at du skal komme godt i gang har vi samlet litt informasjon om hvordan du kommer i gang med våre treningstilbud og verktøy. I tillegg har vi noen rutiner og regler for å sikre at du trives og føler deg trygg hos oss. 

Ikke glem at det er en første gang for alle og vi er her for å hjelpe deg å føle deg velkommen og komfortabel. 

Første gang på senteret

Å være usikker i begynnelsen er helt normalt – vi har alle vært der.

Medlemskort

For å sjekke inn på trening trenger du et medlemskort/adgangskort. Dette får du utdelt fra resepsjonen. Det beste er at første gang du kommer til oss er i bemannet åpningstid. En av våre resepsjonister vil da forklarer deg hvordan kortet virker. 

Hva skal jeg pakke med meg i treningsbaggen?

Hos SPENST FØRDE skal du komme akkurat slik du er, du skal ikke kjenne på at du må ha det ene eller andre. Hos oss finnes alle typer medlemmer og det viktigste er at du kommer! Vi gir deg likevel noen små tips til hva det kan være greit å ta med seg. Vi selger også utstyr, vann og annet på senteret, om du skulle ha glemt noe.

  • Drikkeflaske.
  • En hengelås til garderobeskap.
  • Håndkle til å bruke på gruppetimer eller i studio (anbefalt, ikke krav).
  • Innesko - vi liker å holde det rent, så utesko tar du av ved inngangen. Du kan sette fra deg i sko hyller, eller ta dem med dem inn i garderobeskapet.
  • Egen yogamatte til alle typer yogatimer (nye rutiner ifm Covid-19).

PT-Start

Variert trening er viktig derfor ønsker vi at du booker en PT-Start time med en av våre Personlige Trenere. Ta kontakt med resepsjonen for å booke time for dette. Som ny medlem er dette GRATIS ved oppstart av ditt medlemskap

Booking av gruppetimer

Vi har et bookingsystem som gjør at du kan planlegge treningen din i god tid. Etter at du har registrert deg og booket deg på en gruppetime møter du opp på senteret minimum 10 minutter før timen for å hente ut billetten din. 

Gå til vår booking for å lese mer om de forskjellige timene og planlegg treningen i ro og fred.

Slik bruker du de vanlige apparatene

Som ny på senteret er det mange apparater å forholde seg til. Vi ønsker derfor at du kontakter en av våre Personlige Trenere slik at de viser deg bruk og gjør deg trygg på apparatet. Det er vanlig at dette gjøres som del av din veiledningstime/PT-start time.

5 tips som gjør deg trygg som nybegynner

Vi har alle vært der. Noen har lang treningserfaring og andre har liten. Uansett erfaring er det lurt å sette seg litt inn i senterets tilbud. 

1. Les deg litt frampå før du setter i gang

At du leser dette nå, betyr at du er frempå. Gå gjennom vår nettside og bli kjent med vårt tilbud. Finner du noe som høres spennende ut, ta kontakt med oss så kan vi hjelpe deg.

2. Bli kjent med senteret og apparatene

Dra på treningssenteret første gangen for å bli bedre kjent med hvor alt er på senteret. Det er ikke sikkert du er interessert i alt senteret har å tilby, men det er lurt å sette seg inn i hva det er, slik at du kanskje senere har lyst til å prøve noe nytt. Vi anbefaler deg å booke en time med Personlig Trener. Slik at de kan vise deg rundt og hjelpe deg igang med aparatene eller gruppetimer du har lyst til å prøve.

3. Benytt deg av PT

Det jobber personlige trenere på treningssenteret. De er der for å hjelpe deg med treningsprogram og oppfølging. Ønsker du å kjøpe noen PT-timer så du får en skikkelig innføring. Din PT vil også sette opp en plan ut fra dine mål som gjør at du vil både føle progresjon og mestring raskt.

4. Bestem deg for en treningsrutine og en treningsplan, og følg det

For å lykkes med gode treningsvaner må du sette av tid til trening og fortelle dine nærmeste om dine nye treningsrutiner. Sørg for at du lager en plan som gir variert trening. Det betyr at du bør finne noen gruppetimer som passer for deg og kombinere dette med kondisjons- og styrketrening. Pass på å få tips fra PT slik at du lager en plan som du vil klare å gjennomføre over tid.

5. Tren sammen med noen

Vi vet at en treningspartner kan fungere som kjempebra motivasjon om man sliter litt med å presse seg selv ut av komfortsonen. Det er også lettere å trene alene etter at man har trent sammen med noen en stund fordi man føler seg mye mer "husvarm"

Det er morsomere og jeg føler meg ikke så usikker når jeg trener sammen med andre jeg kjenner

gruppetrening

Vi gleder oss til å se deg hos oss og ønsker deg lykke til med treningen.
 

 

 

 

Ofte stilte spørsmål